RTS 2

Radio Television Serbia 2 is the sixth most watched national TV channel with an average viewer spending half an hour a day watching its programs. Unlike RTS1, which mostly focuses on mainstream content and current affairs, RTS 2 offers more niche oriented programs, such as educational, documentaries, cultural and children’s television shows.

RTS 2 is most known for its nostalgic series Trezor that revives forgotten TV shows from the past by using archive materials. However when introducing the summer program schedule in 2017, Trezor has been removed from RTS 2 and thus turned into a 'show of the past' itself. The award-wining author of it was quite surprised with RTS's decision to drop the show. In a response however, the management suggests now that Trezor is not canceled and might return in autumn. 

Key facts

Audience Share

2.95%

Ownership Type

public

Geographic Coverage

national

Content Type

free (subscription fee 150 RSD)

Active Transparency

company/channel informs proactively and comprehensively about its ownership, data is constantly updated and easily verifiable

4 ♥

Media Companies / Groups

PBS RTS

Ownership

Ownership Structure

The lead bodies of the PBS include nine members of the Management Board and the Director-general while the fifteen Program Counselors have an advisory role. The Council of Regulators (Regulatory Body of Electronic Media) elects nine management board members for a period of five years trough a public competition. The Management Board elects the Director-General and members of the Program Council, who are proposed by the National Assembly’s Committee for Culture and Information. Recent elections of the Board Members raised controversy in January 2016, when all six Members of the Council of Regulators voted for the same nine candidates out of 52 possible candidates. the chosen candidates were individuals considered close to the ruling party. The Independent Association of Journalists in Serbia and Vojvodina requested information on the criteria through which the nine candidates were selected, but their request was ignored.

Group / Individual Owner

Republic of Serbia

100%
Media Companies / Groups
Facts

General Information

Founding Year

Missing Data

Founder

Missing Data

Ceo

Dragan Bujosevic

Affiliated Interests Ceo

Established journalist, once the Editor-in-chief of weekly Evropljanin and daily Politika and a journalist and deputy editor-in-chief of NIN. Hosted political talk shows 'Nije srpski cutati' on BK TV and 'Stav Srbije' on Prva TV. Bujosevic published 'October 5th – 24 hours coup' a book describing how Milosevic's regime fell. Although portrayed as the Democratic Party candidate by the pro-government media such as Informer or TV Pink, Bujosevic did not introduce program changes in favor of the party since being elected in May 2015 by the RTS Management Board.

Editor-In-Chief

Missing Data

Contact

Takovska 10, 11 000 Beograd,

Telephone: 321 22 00;

Email: office@rts.rs,

Website: www.rts.rs

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing Data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing Data

Advertising (in % of total funding)

Missing Data

Market Share

Missing Data

Further Information

Meta Data

Information about RTS 2 is not easy to find, no clear information is available about the editorial staff.

MOM Team sent FOI request to RTS on May 9th 2017 asking for separate financial information (RTS 1, RTS 2, Radio Belgrade 1 and Radio 202). Response came in on 16th of June with an explanation that RTS does not have a record of RTS's financial data separately for every program. In that sense, MOM team was not able to provide financial information for this particular outlet.

  • Reporter without borders
en
sr
  • Project by
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Funded by
    BMZ