RTS's website is among top 10 most visited news platforms in Serbia. Internet presentation of PBS is available on socialnetwork Facebook with more then 300.000 followers. 

News are based on RTS's TV and radio program including information about program scheme of all RTS's channels and show premieres or production releases. The website first appeared in 1999 posting news once a day after Dnevik 2. It was redesigned in 2008 and now offers live stream and videos of most viewed shows. The quality of reporting is consistent to RTS, both avoiding sensationalism.

Key facts

Audience Share

1792759 visits

Ownership Type


Geographic Coverage


Content Type

free content

Active Transparency

company/channel informs proactively and comprehensively about its ownership, data is constantly updated and easily verifiable

4 ♥

Media Companies / Groups



Ownership Structure

The lead bodies of the PBS include nine members of the Management Board and the Director-general while the fifteen Program Counselors have an advisory role. The Council of Regulators (Regulatory Body of Electronic Media) elects nine management board members for a period of five years trough a public competition. The Management Board elects the Director-General and members of the Program Council, who are proposed by the National Assembly’s Committee for Culture and Information. Recent elections of the Board Members raised controversy in January 2016, when all six Members of the Council of Regulators voted for the same nine candidates out of 52 possible candidates. the chosen candidates were individuals considered close to the ruling party. The Independent Association of Journalists in Serbia and Vojvodina requested information on the criteria through which the nine candidates were selected, but their request was ignored.

Group / Individual Owner

Republic of Serbia

Media Companies / Groups

General Information

Founding Year



Radio Television of Serbia (RTS)


Dragan Bujosevic

Affiliated Interests Ceo

Established journalist, once the Editor-in-chief of weekly Evropljanin and daily Politika and a journalist and deputy editor-in-chief of NIN. Hosted political talk shows 'Nije srpski cutati' on BK TV and 'Stav Srbije' on Prva TV. Bujosevic published 'October 5th – 24 hours coup' a book describing how Milosevic's regime fell. Although portrayed as the Democratic Party candidate by the pro-government media such as Informer or TV Pink, Bujosevic did not introduce program changes in favor of the party since being elected in May 2015 by the RTS Management Board.


Ljubisa Obradovic


Takovska 10, 11 000 Beograd,

Telephone: 321 22 00;

email: webdesk@rts.rs

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing Data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing Data

Advertising (in % of total funding)

Missing Data

Market Share

Missing Data

Further Information

Meta Data

Information was easily available, the website is part of PBS so the program and management structures are the same as RTS.

MOM Team sent FOI request to RTS on May 9th 2017 asking for separate financial information (RTS 1, RTS 2, Radio Belgrade 1 and Radio 202). Response came in on 16th of June with an explanation that RTS does not have a record of RTS's financial data separately for every program. In that sense, MOM team was not able to provide financial information for this particular outlet.

  • Reporter without borders
  • Project by
    Reporters without borders
  • Funded by