This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2020/07/06 at 13:04
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

Kurir.rs

Adria Media Group iz Beograda osnovala je 2009. godine informativni portal Kurir.rs. Dnevna proizvodnja vesti i tekstova zasnovana je na štampanom izdanju Kurira. Uređivačka politika prati senzacionalističku i tabloidnu retoriku štampanog izdanja.

Prema rangiranju agencije Gemius, Kurir.rs je drugi najposećeniji medijski sajt u Srbiji.

Izdavač Kurira, Adria Media Group, procenjuje da Kurir.rs ima više od 108 miliona poseta mesečno i 740 miliona poseta pojedinačnim stranicama mesečno. Na društvenim mrežama ima zajednicu od 769 hiljada fanova Facebook (Fejsbuk) stranice i 63,5 hiljada pratilaca na Viber “četu” uživo.

Ključni podaci

Udeo u gledanosti

41 949 669 prosečne posete u 2018

Tip vlasništva

Privatno

Geografska pokrivenost

Internacionalno

Vrsta sadržaja

Besplatni sadržaj

Javno dostupni podaci

Podaci o vlasništvu su dostupni preko drugih javnih izvora, npr. javnih registara itd.

2 ♥

Medijske kompanije/grupe

Adria Media Grupa

Vlasništvo

Struktura vlasništva

Adria Media Group, koja je u vlasništvu Igora Žeželja, objavljuje Kurir.rs.

Pojedinačni vlasnik

Medijske kompanije/grupe
Podaci

Opšte informacije

Godina osnivanja

2009

Osnivač

Aleksandar Rodić

Povezani interesi osnivača

Aleksandar Rodić je sin Radisava Rodića, osnivača tabloida Kurir. Aleksandar je i kontroverzni srpski biznismen u čijem vlasništvu se nalaze brojne medijske i/ili druge kompanije.

Aleksandar Rodić je prisutan na medijskoj sceni od 2009. godine, kada je preuzeo upravu nad dnevnikom Kurir posle očevog hapšenja.

Pod njegovom upravom Kurir je nastavio da održava bliske veze sa svakom narednom vladom, uz manje povremene potrese, što je osiguralo dalji rast kompanije. Aleksandar Rodić je 2014. godine proširio svoje poslovne aktivnosti kupovinom grupacije Adria Media Group, najveće medijske poslovne grupacije na Balkanu koja izdaje časopise Elle, National Geographic, Newsweek, Cosmopolitan, Men's Health...

U novembru 2015. Rodić se našao u centru pažnje šire javnosti posle objavljivanja poznate naslovne strane Kurira sa velikim naslovom, „Srbijo, izvini“. Aleksandar Rodić, autor članka „Srbijo, izvini“, uzburkao je javnost i medijsku sferu svojim izvinjenjem građanima Srbije zbog toga što je, kako je rečeno u članku, bio prinuđen da se priključi propagandnom timu Aleksandra Vučića. Posle objavljivanja članka počela je dugotrajna javna debata između A. Rodića, Željka Mitrovića, vlasnika televizije Pink, i Dragana J. Vučićevića, vlasnika i urednika tabloida Informer. Javni sukob u medijskoj sferi trajao je nekoliko meseci, da bi se na kraju sve vratilo u normalno stanje bez rasprave u javnosti o izjavama Aleksandra Rodića.

U junu 2017. godine, Kurir je objavio članak piod naslovom „Vućić preko EPS finansira privatnu vojsku“. Aleksandar Vučić, bivši premijer i sadašnji predsednik države, bio je umešan u finansiranje fudbalskih navijačkih grupa preko preduzeća “Elektroprivreda Srbije” i “Aerodroma Nikola Tesla Beograd” u zamenu za usluge koje su te grupe pružale. To je pokrenulo novi niz javnih sukoba između A. Rodića, D. J. Vučićevića (tabloid Informer) i Željka Mitrovića (TV Pink). Aleksandar Rodić je najavio da će ući u politički život zemlje, jer ima dovoljno hrabrtosti da se suprotstavi Vučićevoj diktaturi i cenzuri srpskih medija.

Nakon otvorenog sukoba sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, kompanija AMG je zapala u ozbiljne finansijske probleme. AMG su mesecima bili blokirani računi i onemogućeno normalno poslovanje. Aleksandar Rodić je dugo tražio novog poslovnog partnera, koji bi obezbedio stabilnost kompaniji. Pregovori oko prodaje AMG trajali su skoro dve godine.

Krajem 2018. kompanija Mondo Inc zvanično je postala vlasnik 100 odsto udela Adria Media Grupe (AMG), a odluka o promeni vlasništva objavljena je 4. januara 2019. na sajtu Agencije za privredne registre (APR).

Direktor

Dragan Milić

Glavni i odgovorni urednik

Mladen Radulović

Kontakt

Vlajkovićeva 8

Beograd 11000, Srbija

Tel: +381 (0) 11 6357 100

E mail: webredakcija@kurir-info.rs

Veb sajt: www.kurir.rs

Finansijske informacije

Poslovni prihodi

Nema podataka

Poslovni dobitak/ gubitak

Nema podataka

Prihodi od reklama

Nema podataka

Tržišni udeo

Nema podataka

Ostale informacije

Meta podaci

Finansijski izveštaji iz Agencije za privredne registre Srbije odnose se na 2017. godinu, a podaci za 2018. još nisu objavljeni. Korišćen je kurs kurs američkog dolara od 108,8543 din. kao prosečni kurs prema podacima Narodne banke Srbije za 2015. godinu na koju se izveštaji odnose.

Finansijski podaci su javno dostupni za izdavača, ali ne i za samu medijsku kuću.

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ