This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2021/03/07 at 09:34
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

RTV 1

Prvi program Radio Televizije Vojvodine obuhvata informativni, kulurni, zabavni, kao i program za decu i mlade, sa akcentom na aktuelnosti u severnoj pokrajini.

RTV je naslednica Radio televizije Novi Sad, koja nastaje kao podjedinica RTB (Radio Televizije Beograd) i osnovana je 1971. godine.

Po zakonu o javnim medijskim servisima, RTV je u obavezi da proizvodi progam od javnog interesa. Međutim monitoring informativnog programa objavljen tokom jula 2018. godine pokazuje drugačiju sliku. Polovina sadržaja „Dnevnika u 5“ i „Vojvođanskog dnevnika“ činili su pseudodogađaji, među kojima je najviše (trećina) bilo onih u organizaciji vlasti, dok su iza ostalih stajale privatne kompanije i druge organizacije, nalaz je osmomesečnog praćenja ovih emisija koje su obavili fondacija Slavko Ćuruvija i pokret „Podrži RTV“.

RTV 1 prošla je kroz značajne programske promene poslednjih godina. Međutim, 2016. godina bila je kobna za ovaj mediji kada je veći broj urednika i novinara dobio otkaz pod nejasnim okolnostima, dok su mnoge emisije poput istraživačke Radr ukinute.

Nedavno je bez aranžmana na RTV-u ostala je i beogradska dopisnica ove televizije Žana Bulajić. Nakon išto se uključila u Denevnik RTV-a i rekla da javnost još nije upoznata sa sadržajem ugovora o koncesiji aerodroma Nikola Tesla tokom februara 2018. godine, ova televizija prestala je da je angažuje.

Ključni podaci

Udeo u gledanosti

0.42%

Tip vlasništva

Javno

Geografska pokrivenost

Regionalno

Vrsta sadržaja

Besplatan (cena pretplate 220 RSD mesečno)

Aktivna transparentnost

Kompanija/medij proaktivno i sveobuhvatno izveštava o svom vlasništvu, podaci su redovno ažurirani i proverljivi

4 ♥

Medijske kompanije/grupe

Radio Televizija Vojvodine

Vlasništvo

Struktura vlasništva

Menadžment RTV-a čine devet članova Upravnog odbora, generalni direktor i petnaest članova Programskog saveta, je ista kao na RTS-u.

U slučaju RTV-a, Savet Regulatornog tela za elektronske medije bira kandidate za Upravni odbor koji žive i rade u autonomnoj pokrajini Vojvodina. Članove Programskog saveta bira Upravni odbor RTV-a, a predlože skupštinski Odbor za kulturu i informisanje autonomne pokrajine Vojvodine.

Medijske kompanije/grupe
Podaci

Opšte informacije

Godina osnivanja

1972

Osnivač

Nema podataka

Direktor

Miodrag Koprivica

Povezani interesi direktora

Koprivica je bio član JUL-a, političke partije koju je vodila Mira Marković - supruge Slobodana Miloševića. Od 1989. do 1991. godine bio je generalni direktor radio televizije Novi Sad.

Glavni i odgovorni urednik

Nenad Ćaćić

Druge osobe od značaja

Slučaj Slobodana Arežine

Slobodan Arežina obavljao je poslove direktora programa RTV-a sve do aprila 2016. godine kada ga je Upravni odbor ove kuće smenio uz obrazloženje da je zanemario poslovne obaveze i da je odgovoran za pad gledanosti televizije.
Zbog ovakve odluke Arežina je ušao u sudki spor sa pokrajinskim javnim servisom koji će trajati duže od dve godine. Nakon toga, ipak neće biti vraćen na mesto direktora programa RTV, i ako je sud dva puta presudio u njegovu korist.
Prvostepena presuda kojom sud RTV-u nalaže da Arežinu vrati na posao stigla je nakon godinu dana, tokom aprila 2017. godine. Osnovni sud u Novom Sadu potvrdio je smenu Arežine kao protivzakonitu, a da je obrazloženje rukovodstva zasnovana na nesitinama.

U to vreme Upravni odbor RTV imenovao je Sonju Kokotović Zečević za novu direktorku programa RTV-a .

Međutim, predsuda iz aprila 2017. godine neće postati izvršna sve do potvrde Apelacionog suda u Novom Sadu iz decembra iste godine. Nakon toga, uprava vraća Arežinu na mesto direktora programa,ali sa istog ne razrešava Sonju Kokotović Zečević. Tako RTV dobija dva direktora programa početkom januara 2018. godine.

Arežina je proglašen tehnološkim viškom već u januaru 2018. godine, pa zatim razrešen dužnosti direktroa programa 29.01.2018. godine.

Slučaj će opet završiti na sudu, a Apelacioni sud u Novom Sadu potvrdiće da Arežinu treba vratiti na mesto direktora. Međutim, Arežina podnosi ostavku na mesto direktora programa krajem decembra 2018. godine. Uprkos odluci suda da ga na to mesto vrati Arežina odustaje od borbe, ali ostaje u RTV-u na poziciji menadžera razvojnih projekata pri kabinetu generalnog direktora RTV-a. On je na toj poziciji od kako je otpušten aprila 2016. godine.

Kontakt

Ignjata Pavlasa 3

21 000 Novi Sad

Telefon: +381 21 210 14 20

E-mail: kabinet@rtv.rs,

Website: www.rtv.rs

Finansijske informacije

Poslovni prihodi

Nema podataka

Poslovni dobitak/ gubitak

Nema podataka

Prihodi od reklama

Nema podataka

Tržišni udeo

Nema podataka

Ostale informacije

Meta podaci

Koncept RTV-a kao više-jezičke televizije kreiran je tokom 70-ih. Ideja je bila da Vojvodina, kao rastuća multikulturalna sredina dobije televizijski program koji odlikuje njenu jezičku i kulturološku raznolikost. Novinarski deskovi su formirani u pet jezika - Mađarski, Slovački, Rumunski, Ruski i Srpsko-Hrvatski. Višejezički koncept je nadživeo Jugoslaviju i i dalje se praktikuje na RTV 2.

Zahtev za slobodan pristup informacijama od javnog značaja poslat je od strane MOM tima 9. maja 2017.

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ