This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2020/09/19 at 08:06
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

Vreme

Vreme je srpski nedeljni njuzmagazin, čiji je prvi broj izašao 29. oktobra 1990. godine. Nedeljnik je osnovala grupa nezavisnkih novinara, koji su napustili nedeljnik NIN i dnevne novine Borba, zajedno sa brojnim drugim novinarima i političkim disidentima iz Beograda.

Formalni osnivači su bili Zoran Jeličić, koji je bio i prvi glavni urednik, Dragiša Bošković, Milan Milošević, Stojan Cerović, Dimitrije Boarov, Miloš Vasić, Lazar Stojanović, Srđa Popović, Vesna Pešić, Jurij Gustinčić, Boro Krivokapić, Mirko Klarin i Jug Grizelj.

Nedeljnik Vreme karakteriše urednička stabilnost, za 19 godina postojanja samo dva puta je menjao glavnog urednika – prvi je bio Zoran Jeličić u periodu osnivanja lista, a drugi, koji je i dalje aktuelan je Dragoljub Žarković, član tima, koji je kocipirao profil lista. Tokom godina, nedeljnik je sačuvao nezavisnu, proevropsku i liberalnu uređivačku liniju. Tokom 1990-ih, bio je simbol nezavisnih medija, koji su oštro kritikovali autoritarni režim na vlasti u to vreme. Takođe, u tom periodu međunarodna novinarska javnost najčešće je citirala upravo ovaj list sa ex-yu prostora.

Vreme je osnovano kao privatni list, koji je u vlasništvu novinara iz redakcije. Novinari imaju presudni uticaj na izbor glavnog urednika. Nedeljnik Vreme, je jedan od retkih nacionalnih medija koji je u vlasništvu novinara. Kada je pokrenuto, Vreme je bilo u vlasništvu Srđe Popovića i članova redakcije u trenutku osnivanja. Srđa Popović je svoja osnivačka prava preneo na svog sina s kojim redakcija dugo nije imala kontakt. Tokom 1991. jedan od suvlasnika Vremena bila je i kompanija „YU Point“ Vuka Hamovića, ali on se posle izvesnog vremena povukao i izmirio tadašnje dugove Vremena i svoj simbolični udeo prepustio članovima redakcije. Od aprila 2008. Vreme je u vlasništvu grupe novinara Vremena, koja je otkupila vlasnička prava od većinskog vlasnika i nekoliko manjih vlasnika, od kojih su neki ostali u saradničkom odnosu s redakcijom, a neki prekinuli veze s njom.

Iako je u vlasništvu novinara i ima institucionalizovanu uređivačku nezavisnost redakcije u odnosu na vlasnike, nedeljnik Vreme nije uspeo da izbegne uticaj vlasnika krupnog kapitala na svoju uređivačku politiku. U izveštaju Saveta za antikorupciju iz 2011. navodi se da vlasnici Vremena imaju upisan dug u registru zaloga zbog uzetog kredita i to preko preduzeća V film kome je upisano dugovanje od 370 hiljada evra firmi Delta Maksi, koje je dospelo na naplatu 21. marta 2012. godine. Preduzeće V film je, u međuvremenu, izbrisano iz registra i pripojeno preduzeću Vreme, koje zvanično objavljuje poznati nedeljnik. Prema izveštaju Saveta u tom periodu se vidljivo promenila uređivačka politika Vremena, koji je objavljivao vrlo afirmativne tekstove koji su za temu imali poslovanje biznismena Miroslava Miškovića u to vreme vlasnika Delta Maksija.

Iz redakcije Vremena potekli su mnogi cenjeni novinari i urednici nacionalnih medija: čuveni karikaturista Koraks, Jug Grizelj, čije ime nosi novinarska nagrada za istraživačko novinarstvo i širenje razumevanja među narodima, kolumnista Stojan Cerović, glavni urednik Radio televizije Srbije Nenad Stefanović, bivša glavna urednica Politike Ljiljana Smajlović, bivši glavni rednik Radio Beograda Dragan Radulović, Veselin Simonović direktor lista Blic bio je urednik u Vremenu, ambasadorka Srbije u EU Roksanda Ninčić je saosnivač Vremena i bivši novinar tog njuz-magazina.

Nedeljnik Vreme i dnevni list Danas su konstatno na udaru vlasti zbog svoje nezavisne uređivačke politike, koja se kritički odnosi prema vladajućem režimu i strukturi. Iako ima mali tiraž, nedeljnik Vreme je i dalje jedan od najuticajnih medija u zemlji.

Ključni podaci

Udeo u gledanosti

0.7%

Tip vlasništva

Privatno

Geografska pokrivenost

Nacionalno

Vrsta sadržaja

Plaćeni sadržaj (250 RSD)

Javno dostupni podaci

Podaci o vlasništvu su dostupni preko drugih javnih izvora, npr. javnih registara itd.

2 ♥

Medijske kompanije/grupe

NP Vreme doo

Vlasništvo

Struktura vlasništva

Nedeljnik Vreme je u vlasništvu NP Vreme doo, koje ima 10 vlasnika.

Pravo glasa

Nema podataka

Pojedinačni vlasnik

Medijske kompanije/grupe
Podaci

Opšte informacije

Godina osnivanja

1990

Osnivač

Zoran Jeličić, Dragiša Bošković, Milan Milošević, Stojan Cerović, Dimitrije Boarov, Miloš Vasić, Lazar Stojanović, Srđa Popović, Vesna Pešić, Jurij Gustinčić, Boro Krivokapić, Mirko Klarin, Jug Grizelj

Povezani interesi osnivača

List Vreme je osnovan 1990. godine od strane grupe novinara, uključujući i jedan broj onih koji su napustili nedeljnik NIN i dnevni list Borba, kao i veliki broj beogradskih političkih disidenata. Jedan broj njih je umro, a neki, kao što je Vesna Pešić, kasnije su postali politički aktivni.

Direktor

Stevan Ristić

Povezani interesi direktora

Stevan Ristić je direktor Vreme doo. Pored toga, on je član Izvršnog odbora Saveta za štampu Srbije i Asocijacije medija Srbije.

Glavni i odgovorni urednik

Dragoljub Žarković

Povezani interesi glavnog odgovornog urednika

Dragoljub Žarković je dugogodišnji novinar nedeljnika Vreme. On je njegov glavni urednik od 1992. godine. Žarković je takođe član upravnog odbora Udruženja štampanih i elektronskih medija u Srbiji.

Druge osobe od značaja

Miloš Vasić

Povezani interesi ostalih važnih lica

Miloš Vasić je dugogodišnji novinar nedeljnika Vreme i jedan od njegovih osnivača. On piše redovne kolumne u dnevnom listu Danas. Nema drugih poznatih afilijacija i poslovnih interesa.

Kontakt

Kosovska 17, 11000 Beograd

Tel: +381 11 3234 774

Email: redakcija@vreme.com

Veb-sajt: www.vreme.rs

Finansijske informacije

Poslovni prihodi

Nema podataka

Poslovni dobitak/ gubitak

Nema podataka

Prihodi od reklama

Nema podataka

Tržišni udeo

Nema podataka

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ