This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2020/10/31 at 13:44
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

Happy

Nacionalna televizija Happy nastala je spajanjem Happy TV i  Košave, koja je nekada bila u vlasništvu Marije Milošević, ćerke Slobodana Miloševića. Marija je nakon svrgavanja Miloševića sa vlasti 2000. godine, prodala vlasništvo TV Košave advokatu Borivoju Pajoviću koji je u to vreme bio predsednik odbora direktora u Blicu.

Nakon nekoliko promena u vlasništvu, 2006. godine je Regulatorno telo za elektronske medije (nekadašnji RRA) dalo TV Košavi nacionalnu frekvenciju, koju je delila sa dečjim kanalom Happy TV. Ovaj kanal je emitovao isključivo dečje programe ujutru, dok je Košava emitovala informativne i druge programe uveče. U to vreme, odluka REM-a je pokrenula različite glasine pošto ni jedna ni druga TV stanica nisu imale kapacitet za nacionalno emitovanje, za razliku od RTL- a, na primer, koji je konkurisao za frekvenciju ali je nije dobio. Tako je Košava povezivana sa Željkom Mitrovićem i njegovom TV Pink, koja je Košavi pozajmila novac za depozit na konkursu za dodelu frekvencija .

Predrag Ranković, javnosti poznat kako po nadimku Peconi tako i po sumnjivim poslovima, kupio je 2007. godine deo Košave iako njegovo ime nikad nije spomenuto u zvaničnim dokumentima o vlasništvu. Košava se 2010. godine spojila sa Happy TV, a televizija je promenila ime u Nacionalna televizija Happy i počela da se emituje kao jedan program. Happy emituje uglavnom zabavne emisije i rijaliti programe kao što su Parovi i Maldivi, prepoznatljivi po brojnim kršenjima etičkih i profesionalnih normi. Informativne emisije su uglavnom nacionalističke i naklonjene vlasti.

U januaru 2017. godine Kopernikus Srđana Milovanovića, danas vlasnika Prve i O2, dao je pozajmicu televiziji Happy u iznosu od 4,8 miliona evra. Kao obezbeđenje za ovu pozajmicu, stavljen je zalog na vlasnički udeo u Happy TV pa bi, ukoliko pozajmica ne bude vraćena, Kopernikus mogao postati vlasnik ove televizije.

Ključni podaci

Udeo u gledanosti

8.15%

Tip vlasništva

Privatno

Geografska pokrivenost

Nacionalno

Vrsta sadržaja

Besplatni sadržaj

Podaci nedostupni

Podaci o vlasništvu nisu javno dostupni, kompanija/medij odbija da objavi informacije, ne postoje javni podaci

1 ♥

Medijske kompanije/grupe

Happy TV

Vlasništvo

Struktura vlasništva

Emiter Nacionalne televizije Happy je Happy TV doo čiji su vlasnici kompanije Ideogram i Kanal1. Vlasnik Kanala1 je Ideogram, a vlasnik Ideograma je zvanično Vladana Ćirović. Međutim, u javnosti se kao vlasnik ove televizije označava Predrag Ranković Peconi.

Pojedinačni vlasnik

Medijske kompanije/grupe
Podaci

Opšte informacije

Godina osnivanja

2010

Osnivač

Predrag Ranković

Povezani interesi osnivača

Ranković je poznat široj javnosti pod nadimkom Peconi. Prema podacima iz Bele knjige MUP-a Srbije iz 2001, Peconi je bio blizak kriminalnoj grupi Surčinski klan. Uhapšen je 2003. tokom policijske akcije Sablja koja je sprovedena nakon ubistva srpskog premijera Zorana Đinđića. Takođe, protiv njega je vođen i sudski proces zbog sumnje na utaju poreza ali je taj slučaj zastareo. U 2010. godini su se Peconijevi telohranitelji sukobili sa telohraniteljima Ljubiše Buhe Čumeta, bivšeg vođe Surčinskog klana. Peconi je ranjen 2017. godine u jednom beogradskom hotelu, ali je preživeo. Vlasnik je kompanije Fantasy sweets i dovodi se u vezu sa kompanijom Invej koja pripada njegovom zetu, Srđanu Sredojeviću. Invej grupu čine mnoga privatizovana preduzeća. Pri tom, uglavnom sve kompanije u vezi sa Invej-om registrovane su na istoj adresi, Aleksandra Dubčeka 14, kao i Happy televizija. Kada je 2007. godine Ideogram tražio dozvolu da kupi deo Košave, njihov biznis plan bio je zasnovan na finansijskim ugovorima sa Invej-om i kompanijama iz te grupe. Takođe su rekli da će Predrag Ranković biti predsednik Odbora direktora Ideograma.

Direktor

Aleksandra Krstić

Povezani interesi direktora

Bila je na čelu sektora za razvoj u kompaniji Monus kao i na čelu sektora za dizajn u Inveju, kompanijama koje su povezane sa Predragom Rankovićem, poznatijim kao Peconi.

Glavni i odgovorni urednik

Milomir Marić

Povezani interesi glavnog odgovornog urednika

Poznati novinar, bivši glavni i odgovorni urednik magazina Duga i direktor BK televizije.

Druge osobe od značaja

Silvana Stanković

Povezani interesi ostalih važnih lica

Menadžer za odnose s javnošću televizije ali i menadžer za odnose s javnošću Invej kompanije.

Kontakt

Aleksandra Dubčeka 14, 11080 Zemun, Srbija

Website: www.happytv.rs

Finansijske informacije

Poslovni prihodi

Nema podataka

Poslovni dobitak/ gubitak

Nema podataka

Prihodi od reklama

Nema podataka

Tržišni udeo

Nema podataka

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ