This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2021/03/07 at 02:41
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

O2

TV O2 je nasledila TV B92 koja je nastala 2001. na opšte oduševljenje dugogodišnjih pobornika radija B92 -- prve nezavisne radio stanice u Srbiji koju je 1989. godine osnovao Veran Matić. Kao što je bio slučaj i sa radiom, ciljnu grupu TV B92 su činili intelektualci i kosmopolite, mladi urbani ljudi koji su bili protiv autoritarne i nacionalističke demagogije tada već bivšeg predsednika Slobodana Miloševića.

Međutim, demokratske promene 5. oktobra 2000. nisu donele i bolje dane za B92, koja se tada takmičila sa velikim brojem drugih medija. Nekada poznata po svojim istraživačkim programima i kvalitetnim informativnim emisijama, TV B92 se sve više kretala u komercijalnom pravcu, emitovanjem srpske verzije zapadnjačkih rijaliti programa i kvizova kao što su Veliki brat, Milioner i drugi da bi se zatim potpuno prebacila na komercijalne sadržaje čime je izdala svoje nekadašnje pobornike.

Od 11. septembra 2017. godine, TV B92 je promenila ime u TV O2 ali i kompletan program i dobar deo zaposlenih. Ova promena je, kako je televizija saopštila, nastupila nakon detaljnog planiranja i analize, postavljanja strategije za dalje unapređivanje rada i jačanje pozicije ove kuće čija se vizija poslovanja ne odnosi samo na domaće već i na svetsko tržište. Menadžment je takođe rekao kako su sprovedena i brojna istraživanja koja su pokazala da su ispitanici pozitivno ocenili promenu koja će uslediti u svim segmentima – vizuelnom, programskom i u samom nazivu.

U decembru 2018. godine, korporacija Kopernikus, u vlasništvu brata viskog funkcionera vladajuće Srpske napredne stranke, kupila je celu Antena grupu uključujući i televizije Prva i O2 za 180 miliona evra, nakon što je prodala svoje podružnice kablovskog operatera državnoj telekomunikacionoj kompaniji "Telekom" za skoro 200 miliona evra. Antimonopolska komisija je ovu prodaju odobrila jer Antena ne prelazi udeo od 40% na tržištu kako se prema Zakonu o elektronskim medijima meri koncentracija medijskog vlasništva.

TV O2 je danas peta najpopularnija TV stanica u zemlji sa udelom gledanosti od 4.68% prema Nilsenovom istraživanju u periodu od 1. januara 2018. do 31. decembra 2018.

Ključni podaci

Udeo u gledanosti

4.68%

Tip vlasništva

Privatno

Geografska pokrivenost

Nacionalna

Vrsta sadržaja

Besplatni sadržaj

Javno dostupni podaci

Podaci o vlasništvu su dostupni preko drugih javnih izvora, npr. javnih registara itd.

2 ♥

Medijske kompanije/grupe

Kopernikus Corporation

Vlasništvo

Struktura vlasništva

O2 TV je u 100 procentnom vlasništvu Srđana Milovanovića.

Pravo glasa

Nema podataka

Pojedinačni vlasnik

Medijske kompanije/grupe
Podaci

Opšte informacije

Godina osnivanja

2000

Osnivač

Veran Matić

Povezani interesi osnivača

Novinarstvom se bavi od 1984. na alternativnim i omladisnkim medijima u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani. Karijeru je započeo na nezavisnoj televiziji Studio B, a u maju 1989. osnovao Radio B92, prvu nezavisnu radio stanicu u Srbiji. S njim na čelu, B92 je u proteklih 20 godina pokrenuo i razvio brojne projekte s fokusom na tri medija – radio, televiziju i internet. Matić je takođe i suosnivač Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM). On je jedan od najbeskompromisnijih boraca za medijske slobode i slobodu izražavanja, što je rezultiralo brojnim prestižnim međunarodnim priznanjima. Studirao je svetsku književnost na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Kao većinski vlasnik Fonda B92, u posednje vreme je više posvećen Fondovim humanitarnim projektima, kao što su narodne kuhinje, sigurne kuće, kampanja „Bitka za bebe“, "Bitka za znanje" itd. Od 2013. je i predsednik Komisije za istraživanje ubistava novinara koja je osnovana na njegovu incijativu i podržana od strane Vlade Srbije. Takođe je i vlasnik izdavačke kuće Samizdat.

Direktor

Vladan Anđelković

Povezani interesi direktora

Advokat koji je postao predsedavajući Borda B92 d.o.o. nakon čega je postao generalni menadžer Antenna Group Srbije, B92 i Prve.

Glavni i odgovorni urednik

Dragan Karadzic

Povezani interesi glavnog odgovornog urednika

Dragan Karadžić na čelo Televizije O2 i Play radija dolazi u martu 2019. godine sa funkcije zamenika predsednika Upravnog odbora RTS-a, a prethodno je bio urednik i novinar na Trećem kanalu. Na društvenim mrežama je poznat i kao veliki zagovornik i promoter politika vladajuće stranke. Iako je po dolasku obećao unapređenje programa i povećanje gledanosti, jedan od prvih poteza Karadžića je bilo gašenje reprize popularne TV emisije “24 minuta” koja na satiričan način predstavlja politička događanja u zemlji prethodne nedelje.

Kontakt

Autoput za Zagreb 22, Beograd – Zemun

11000 Beograd, Srbija

Tel: +381 11 301 2000

Sajt: www.b92.net

Finansijske informacije

Poslovni prihodi

1.192.660.000 RSD / 11.481.442 USD

Poslovni dobitak/ gubitak

Nema podataka

Prihodi od reklama

Nema podataka

Tržišni udeo

Nema podataka

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ