This is an automatically generated PDF version of the online resource serbia.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2020/02/26 at 06:58
Reporters Without Borders (RSF) & BIRN SERBIA - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
BIRN SERBIA LOGO
Reporters without borders

Miloš Krdžić

Miloš Krdžić
Ruzica i Milos Krdzic, Foto: Milena Andjela/Vecernje Novosti

Iako su u medijskom biznisu više od 20 godina, Miloš i Ružica Krdžić postali su poznati široj javnosti nakon privatizacije Studija B 2015. godine.

Danas Krdžići imaju dobru saradnju sa partijom na vlasti, što se vidi po uređivačkoj koncepciji Studija B, ali i kroz budžetsko finansiranje medija u vlasništvu ove porodice.

U toku 2015. godine, ubrzno nakon što je privatizovan, Studio B je osvojito trećinu novca za koju je kupljen na javnom konkursu za medijske projekte grada Beograda. Sličan scenario odigrao se i tokom 2016. godine, kada nove produkcije koje osnivaju članovi porodica i rođaci radnika sa Studija B dobijaju 36.5 miliona dinara za medijske projekte na konkursu grada. Na prvom konkursu Grad Beograd odobrio je 60% (oko 220 hiljada eura) od ukupnog iznosa za medije u vlasništvu porodice Krdžić - Studio B, Radio Hit FM i projekte Radio Karolina. Podrška vredna oko 2 miliona dinara stiže iz Ministarstva za informisanje za projekte Radija Jat, Radija TDI i nacionalnog Hit FM-a. Priliv javnih finansija najbolje se odrazio se na uređivačku politiku Studija B, nekadašnjeg gradskog servisera, a danas promotera projekta Beograd na vodi.

Ovako dobru saradnju sa tadašnjim vlastima porodica Krdžić nije imala tokom dodele nacionalnih frekvencija 2006. godine. TDI se još uvek vodi kao regionalni radio, iako je Miloš Krdžić na intervjuima koje je ondašnji savet RRA (sada REM - Regulatorno telo za elektronske medije) sprovodio sa zainteresovanim licima ponudio 400.000 evra investicjija za razvoj programa u zamenu za nacionalno emitovanje. Krdžići će čekati na nacionalnu pokrivenost sve do 2015. godine, kada je HIT FM počeo sa emitovanjem na frekvenciji nekadašnjeg nacionalnog Roadstar Radija.

Vest da je bomba je eksplodirala ispred TDI Radija zaintrigirala je javnost tokom 2008. godine. Na pres konferenciji tim povodom Ružica Krdžić izjavila je da piratska radio stanica dve godine preti radiju TDI, da je vlasnik ovog radija Uroša Ignjačević, u čijem vlasništvu je i portal nadlanu.com koji finansira državn preduzeće Telekom Srbija. Ruzica Krdzic pomenula je kako je  sud prethodno kaznio ovu radio stanicu zbog nezakonitog emitovanja*.

Sad Krdžići imaju zakonski problem - zgradu u izgradnji na Dedinju, elitnom beogradskom naselju. I ako su aplicirali za građevinsku dozvolu nekoliko puta, Krdžići nisu uspeli da je obezbede, ali su ipak nastavili sa izgradnjom. Na ruku im ide što je Zakon o ozakonjenju u skupštinoskoj proceduri, te će se nakon usvajanja svi objekti izgrađenji međuvremenu smatrati legalnim. Reklame za direktnu prodaju elitnih stanova na adresi Koste Racina 11 već se mogu naći na sajtovima za prodaju nekretnina.

* Međutim, Uroš Ignjačević kontaktirao je MOM Tim tokom juna 2018. godine i objasnio da je Ružica Krdžić na pres konferenciji iznela neistinite tvrdnje zbog kojih je osuđena za klevetu. 

Radio TRI nije piratska stanica umešana u eksploziju bombe ispred Radija TDI.  

Pored dozvola za emitovanje koje je Radiju TRI izdao RATEL tokom 2006 godine, a kasnije i RRA, Ignjačević je MOM Timu dostavio i sudsku presudu Prvog Osnovnog suda u Beogradu na osnovu koje je Krdžić oglašena krivom za krivično delo klevete.

Ignjačević i njegovi saradnici tužili su gospođu Krdžić tokom 2008. godine, a Prvi Osnovni Sud u Beogradu presudio da je gospođa Krdžić iznela neistinite tvrdnje na konferenciji za štampu čime je povredila čast i ugled Uroša Ignjačevića, Milorada Ignjačevića, njegovog oca i suvlasnika Trident Media Group-e i Igora Mihaića, direktora radija TRI koji posluje u okviru Trident Media Group-e.

Telekom Srbija bio je klijent Trident Media Group-e u to vreme,  i za tu kompaniju su kreirali i vodili portal nadlanu.com.

Ignjačević je objasnio BIRN-u da je ovaj događaj još uvek misterija za njega i da ne zna zbog čega je gospođa Krdžić povezala Radio TRI sa eksplozijom bombe ispred kancelarije njenog radija. Ignjačević je pomenuo da se Ružicom Krdžić nikada nije sreo. Na pitanje da li je Radio TRI platio kaznu od 280,000 dinara zbog emitovanja programa na piratskoj frekvenciji, Ignjačevič je rekao da Radio TRI nikada nije platio kaznu za emitovanje radio programa na piratskoj frekvenciji i da su imali sve neophodne licence. 

BIRN nije uspeo da kontaktira Ružicu Krdžić.

Medijske kompanije/grupe
Mediji
Podaci

Biznis

Nekretnine

Muzička produkcija

Marketing

  • Projekat napravljen od strane
    BIRN SERBIA
  •  
    Reporters without borders
  • Finansiran od strane
    BMZ